بی حوصلگی مطمئنن یکی از بدترین حس هاییه که میتونین تجربه کنین

من از این حس متنفرم

دوست ندارم لحظه هامو الکی بگذرونم و دوست دارم برای همه روزام برنامه داشته باشم

و امروز هم با چیدن یه دنیا برنامه از خواب بیدار شدم

نمیدونم درسته یا نه اما میگن که

بچه ها و نوجوونا  بیشتر این حس رو تجربه میکنن

خب بی حوصلگی ینی چی؟

یعنی من نسبت به اطرافیام ، هرچیزی که دورمه و هرکاری که میخواستم انجام بدم

یا باید انجام بدم بی علاقم و ازشون لذت نمیبرم

بقیشم ادامه مینویسم

مواقعی که بی حوصله میشیم یه حس خلا و تهی بودن به سراغمون میاد

نمیشه انکارس کرد که گاهی وقتا حس خوبیه

که به هیچی فکر نکنی و نگران هیچی نباشی

دلایل مختلفی هست که این حس رو ایجاد میکنه

و فکر کنم اکثرا برای نداشتن تفریح متنوع یا ناتوانی در کنترل برنامه روزانه باشه

البته در سنین بالاتر این حس یکی از علائم افسردگی هم هست

کارهای مختلفی وجود داره که میتونه شما رو از بی حوصلگی دور کنه

و برای من فکر کنم مناسب ترینش ورزش و مدیتیشن باشه

ولی وقته حوصله هیچ کاری نیست چطوری میشه انجام داد؟ :/

جان ایستوود استادیار روانشناختی در دانشگاه یورک در تورنتو میگه

خستگی ، مشکلی ناشی از عدم توجه است.

هنگامی که ما نمی توانیم متوجه شویم که در اتاق یا ذهنمان چه خبر است

احساس خستگی می کنیم.سپس به خسته شدن فکر می کنیم

و احساس بدی خواهیم داشت. سپس می گوییم : این خسته کننده است!

به نظرم وقتی بی حوصله هستیم باید یه کار جدید انجام بدیم

یه موسیقی با سبک متفاوت گوش بدیم

یا یه فیلم با ژانر متفاوت بخونیم

یا یه کتاب با موضوع متفاوت

یا اصلا دکور اتاق و محیط کار و اینارو عوض کنیم

غذا یا دسر یا شیرینی درست کنیم

با کسایی که دوستشون داریم صحبت کنیم

یا اصلا از خونه بزنیم بیرون

یا روی شناخت خودمون وقت بذاریم

از اونجایی که بی حوصلگی بیشتر منشا روحی داره شاید کمکمون کنه

یکی از کارایی که تا امروز همش امروز فردا میکردیمو انجام بدیم

البته برای من یه لیست طولانی وحود دارع و حتی انتخاب بینشم سخته :/

اها اینم بگم اگه دیدید بی حوصلگیتون ادامه داره و اکثر روزا اینجوری هستین

یه آزمایش خون بدید امکان داره کم خونی داشته باشین